Czas szybko leci i właśnie stuknęło nam 9 lat. W tym czasie Twisto stało się rozpoznawalnym fintechem, który działa w Czechach i Polsce. Jesteśmy dostępni w kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych, a to jeszcze nie koniec. Zobacz, jak zmienialiśmy się przez lata i jak wyglądała nasza historia.

Pierwsze kroki: mały team, duże marzenia

W 2013 roku połowa Czechów robiąca zakupy online, płaciła za nie za pobraniem. Wydawało nam się to niepotrzebne, dlatego wymyśliliśmy wygodne rozwiązanie do zakupów - Twisto. Usługa to umożliwiła klientom proste płatności w e-sklepach.

Na początku nasz team liczył tylko sześć osób. Pod koniec drugiego roku działalności było nas już dwa razy więcej, ale i tak nadal ilość pracy była ogromna. Cały czas zależało nam na jednym - aby klienci mogli wygodnie robić zakupy w sieci. My płaciliśmy za ich zakupy, oni sprawdzali zamówione produkty w domu i dopiero wtedy zwracali nam pieniądze. Tak było zawsze. Musieliśmy tylko ustalić, komu świadczyć nasze usługi, a komu nie. Dlaczego? W przeciwnym razie moglibyśmy stracić mnóstwo pieniędzy. I tak właśnie narodziła się Nikita. Silnik, który potrafi niemal natychmiast ocenić wiarygodność klienta. Jesteśmy z niego naprawdę dumni.

Nowa jakość: aplikacja i płatności Twisto także w sklepach stacjonarnych

Trzeci i czwarty rok naszej działalność upłynął pod znakiem nowych wyzwań. Wprowadziliśmy innowacje w Twisto, dzięki którym klienci zyskali wygodne konto i przejrzystą aplikację. To jednak nie koniec. Chcieliśmy, żeby mogli oni płacić Twisto nie tylko online. Ciężko pracowaliśmy, aż w końcu udało nam się stworzyć kartę Twisto.

Pozyskaliśmy również dużych inwestorów zagranicznych: ING Bank Śląski, grupę ING, Uniqę i Enern, dzięki którym otrzymaliśmy 5 mln euro na ekspansję zagraniczną.

Czas na nowe rynki: witaj Polsko!

Ekspansję czas zacząć! Wybór padł na naszych bliskich sąsiadów - Polskę, czyli rynek cztery razy większy niż w Czechach. Czekało nas tu dużo pracy. Zebraliśmy zespół wspaniałych ludzi i już w 2018 r. Twisto zaczęło być dostępne w pierwszych polskich e-sklepach. Dzięki temu klienci mogli korzystać z wygodnych płatności odroczonych.

Trudne lata: nowe funkcjonalności i pandemia

Kolejne miesiące upłynęły nam pod znakiem rozwoju nowych usług. Pomogło nam w tym również wsparcie inwestorów. Do ich grona dołączyły fundusze Finch Capital i Velocity Capital. Wprowadziliśmy Twisto Split, który pozwala wygodnie dzielić wspólne płatności, a także raty w aplikacji - funkcję, którą pokochali nasi klienci. Nie zwolniliśmy tempa i cały czas myśleliśmy nad nowymi udogodnieniami. Wprowadziliśmy płatności Google Pay i szykowaliśmy inne nowości. Niestety, wybuch pandemii koronawirusa pokrzyżował nasze ambitne plany. Dlatego zmieniliśmy je nieco, dostosowując do obecnych potrzeb naszych klientów.

Wprowadziliśmy bezpłatną kartę wirtualną do zakupów online, która umożliwia przesunięcie płatności za zakupy w każdym e-sklepie. Jako pierwsza firma w Europie Środkowo-Wschodniej uzyskaliśmy certyfikat Digital First od Mastercard, dzięki któremu już po rejestracji możemy oferować naszym klientom wirtualną wersję karty.

W tym czasie wdrożyliśmy w Polsce również dwa plany taryfowe: bezpłatny – Online i płatny – Space, a także płatności Apple Pay – nasi klienci mogli więc płacić z Twisto mobilnie. Pod koniec 2020 r. pojawiła się jeszcze jedną nowość! Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy usługę Podziel na 3, dzięki której jako klient możesz podzielić płatność w wybranych e-sklepach na 3 bezpłatne raty.

Choć mamy już 9 lat, nie zamierzamy osiąść na laurach, tylko wciąż będziemy starać się tworzyć rozwiązania przyjazne dla naszych użytkowników.

Nasz rozwój nie byłby jednak możliwy bez Was drodzy Klienci. To Wy piszecie naszą historię, dlatego dziękujemy, że jesteście z nami!💜💜💜