Początek nowego roku to czas podsumowań. Dla Twisto 2021 r. był z pewnością czasem wielkich zmian i nowych możliwości. Przez 12 miesięcy udało nam się wiele osiągnąć i zrealizować plany, które w 2020 roku musieliśmy odłożyć na później. W nadchodzący rok wkraczamy z nową energią i pomysłami. 2022 - witamy!

Dobry początek roku

Nie ma to, jak zacząć Nowy Rok z przytupem. Dla nas początek 2021 rok był naprawdę udany. Miały miejsce wtedy dwa ważne dla naszego rozwoju wydarzenia. Po pierwsze w styczniu grono inwestorów Twisto poszerzyło się o globalnego lidera płatności odroczonych – Zip Co i wspierany przez Raiffeisen Bank International fundusz fintech Elevator Ventures! Zyskaliśmy więc dwóch partnerów, którzy chcieli wspomóc nas w dalszym rozwoju.

Jednak styczeń przyniósł jeszcze jedną ważną zmianę. Płatności Twisto zostały uruchomione na platformie PayU. Dzięki integracji z PayU nasza usługa stała się dostępna dla większej liczby klientów, a dodatkowo sklepy, które mają już tą bramkę płatniczą uzyskały możliwość prostego uruchomienia odroczonych płatności w swoim sklepie.

Marzec z kolejnymi wdrożeniami

Po dobrym starcie, nie zwolniliśmy tempa. I tak w marcu jedna z najpopularniejszych marek obuwia sportowego w Polsce, czyli New Balance, udostępniła swoim klientom płatności odroczone od Twisto za pośrednictwem bramki płatniczej PayU.

Dodatkowo w tym miesiącu Twisto zostało udostępnione również w pierwszym sklepie spożywczym. Sieć supermarketów Polomarket, jako jedna z pierwszych w Polsce, wdrożyła model „kup teraz – zapłać później” w aplikacji mobilnej. Dzięki temu klienci Polomarket robiąc zakupy, otrzymali możliwość odroczenia płatności nawet do 45 dni bez dodatkowych opłat i prowizji.

Przełomowy maj

Mijały kolejne miesiące, a my nadal pracowaliśmy nad rozwojem Twisto i w maju zbieraliśmy tego owoce. Dzięki integracji z PayU Twisto zostało udostępnione jako metoda płatności w ponad 10 tys. e-sklepów, w tym w największych polskich e-commercach, reprezentujących wszystkie możliwe branże.

Cały czas skutecznie realizowaliśmy naszą strategię, polegającą na rozwoju sieci partnerów z różnych branż, w tym ze spożywczej i usługowej, i w maju ogłosiliśmy, że Pizza Hut wdrożyła Twisto. Była to pierwsza sieć restauracji w Polsce, która udostępniła nasze płatności odroczone.

Jednak to nie koniec, bo w tym samym miesiącu do grona partnerów udostępniających Twisto, dołączyła Comperia.pl. Płatności odroczone zostały udostępnione na platformie ComperiaRaty, a także w e-sklepach współpracujących z Comperią.

I choć wydawać by się mogło, że w maju nic więcej się nie wydarzy, to miesiąc ten zwieńczony został wspaniałą i ważną dla nas informacją –  o przejęciu Twisto przez globalnego lidera BNPL, australijskiego Zipa. O Twisto zrobiło się głośno, a my coraz śmielej patrzyliśmy na plany ekspansji zagranicznej pod skrzydłami Zip.

Czerwiec pełen nowości i niespodzianek

Przyszło lato, a wraz z nim nowości w Twisto. Wystartowaliśmy z kampanią marketingową pod hasłem „Życie nie zaczeka. Twisto tak”, która promowała płatności odroczone i bezpłatne raty od Twisto.

Z początkiem czerwca przyszykowaliśmy również niespodziankę dla naszych niezarejestrowanych klientów – wydłużyliśmy termin spłaty za zakupy w e-sklepach z 21 do do 30 dni. Dodatkowo ogłosiliśmy, że Twisto jest już dostępne w ponad 30 tys. e-sklepów, co uczyniło go liderem płatności odroczonych pod względem liczby sklepów partnerskich.

Jednak to nadal nie wszystko, na co nas stać. I dlatego w czerwcu jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy na rynek zupełnie nowy produkt – jednorazową kartę ratalną. Dzięki niej klienci z łatwością i bez formalności mogą sfinansować większe wydatki zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.

Lipiec – kampania Lato nie zaczeka i Twisto Cash

W lipcu udostępniliśmy naszym klientom kolejną nową usługę – Twisto Cash. Za jego pomocą klienci mogą przelać pieniądze na swoje konto bankowe w ramach dostępnego limitu miesięcznego Twisto. Rozpoczęliśmy również wakacyjną kampanię „Lato nie zaczeka”, w ramach której znieśliśmy ograniczenia dotyczące wymiany walut. Dzięki temu przez całe wakacje nasi klienci mogli robić zakupy po kursie Mastercard bez opłat i prowizji.

Sierpień z nowym wyglądem aplikacji

Chcemy, aby korzystanie z Twisto było jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze, dlatego też przez wiele tygodni pracowaliśmy nad nowym wyglądem aplikacji. W sierpniu udało nam się zaprezentować jej odświeżoną odsłonę, wprowadzając kilka małych, ale istotnych zmian.

W sierpniu okazało się także, że praca nad rozwojem naszego produktu zaowocowała nominacją w konkursie „e-Commerce Polska awards 2021”. Twisto PayU Płacę Później otrzymało nominację w kategorii „Innovative e-payment solution”.

Integracyjny wrzesień

Sezon wakacyjny był intensywny, jednak nie zwalnialiśmy tempa i już we wrześniu płatności odroczone Twisto zostały udostępnione dla klientów Neonet. W tym samym czasie zostaliśmy laureatem  e-Commerce Awards 2021 w kategorii „BEST E-PAYMENT SOLUTION” za rozwiązanie Twisto PayU Płacę.

Nasze sukcesy postanowiliśmy uczcić na wyjeździe integracyjnym. Kierunkiem była Szklarska Poręba. Ten długo wyczekiwany przez nas wszystkich wypad był okazją do zacieśnienia więzi, a także często spotkania się po raz pierwszy twarzą w twarz. Ach, co to był za wyjazd ❤️‍🔥.  

Październik z nowymi wdrożeniami

W dobrych nastrojach i z nową energią po wyjeździe integracyjnym wróciliśmy do naszych obowiązków. Październik rozpoczęliśmy z przytupem od wdrożenia płatności Twisto w Hebe, a także w Pyszne.pl - serwisie do zamawiania jedzenia online. Tym samym nasi klienci zyskali możliwość płatności odroczonych w znanej sieci drogeryjnej, a także platformie food delivery.

Październik przywitał nas także kolejnymi dobrymi wieściami, bo Twisto zostało nominowane do dwóch nagród przy okazji wydarzenia Fintech Summit Poland 2021! Otrzymaliśmy nominację jako rozwiązanie BNPL -  za współpracę z PayU i udostępnienie odroczonych płatności tysiącom sklepów internetowych,  a także w kategorii LendingTech - za udostępnienie jednorazowych kart ratalnych.

Emocjonujący koniec roku

Zwieńczeniem tego wyjątkowego dla naszej firmy roku było połączenie się z Zip. Od listopada Twisto przeszło pod skrzydła globalnego lidera BNPL, dzięki któremu mamy teraz niemal nieograniczone możliwości dalszego rozwoju.

Dołączenie do Zip to z pewnością informacja, która zdominowała 2021 r. w Twisto. Po świętowaniu naszego sukcesu, skupiliśmy się na kampanii świątecznej, która wystartowała w listopadzie. Akcja „Życzenia nie zaczekają, Twisto tak” promowała płatności odroczone Twisto jako sposób na opłacenie świątecznych wydatków. W ramach kampanii prowadziliśmy promocję „Kup teraz, zapłać za 60 dni”. Dzięki niej robiąc zakupy z Twisto w wybranych sklepach, klient mógł zapłacić za nie dopiero w nowym roku.

W okresie świątecznym bardziej niż zwykle myślimy o tych, którzy potrzebują naszej pomocy. Dlatego i w tym roku włączyliśmy się w akcję „Szlachetna Paczka” i wraz z wolontariuszami pomogliśmy potrzebującej Pani Henryce. Zadbaliśmy także o potrzeby jednego z podwarszawskich schronisk dla zwierząt.

Ambitne plany na 2022 rok

Rok 2021 z pewnością zaliczymy do udanych. Był on nie tylko czasem sukcesów, ale także okresem, podczas którego wiele się nauczyliśmy. Jednak to wszystko nie byłoby możliwe bez Was drodzy Klienci. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzacie każdego dnia i za to, że tak licznie korzystacie z Twisto. Plany na 2022 r. mamy równie ambitne. Możemy Was zapewnić, że nadal będziemy udoskonalać nasze produkty. Szykujemy także kilka nowości. Dlatego też jeszcze nie raz postaramy się Was zaskoczyć!