To już czwarta edycja badania „Koszyk Roku 2022” - raportu Twisto, w którym przyglądamy się rynkowi e-commerce w Polsce. Jest to największe badanie jakości sklepów internetowych. W tym roku razem z Tpay i Mastercard  chcemy m.in. sprawdzić, jak płatności odroczone wpływają na wyniki sklepów.

„Koszyk Roku” to ogólnopolskie badanie branży e-commerce, które odbywa się już po raz czwarty. To kompleksowy raport organizowany przez Twisto przy pomocy agencji badawczej Edisonda. Partnerami  „Koszyka Roku” są Mastercard i Tpay.

„Koszyk Roku 2022” - czyli audyt największych e-commerców

W ramach badania przeprowadzany jest audyt stron internetowych 100 największych polskich e-commerców - analizujemy w nim tylko sklepy, które prowadzą sprzedaż produktów własnych, czyli nie bierzemy pod uwagę marketplaców. W raporcie sprawdzany jest m.in. proces rejestracji i logowania, zakupu produktów oraz metody płatności, a także ewentualne utrudnienia, lub usprawnienia, które napotka klient.

Płatności odroczone a doświadczenia e-sklepu

Tegoroczna edycja badania jest nietypowa, ponieważ sprawdzimy również, jak dostępność płatności odroczonych w e-sklepie przekładają się na jego wyniki.

BNPL jest jednym z wiodących tematów w branży e-commerce. Pokazują to również nasze badania, według których już 95% Polaków poniżej 45 roku życia wie, czym są płatności odroczone i coraz częściej szuka ich wśród dostępnych metod finalizacji zakupów. W przypadku merchantów badania Zip pokazują, że aż 96% sprzedawców akceptujących BNPL odnotowało wiele zalet posiadania tej metody płatności. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak sytuacja wygląda w przypadku polskich e-sklepów.

Wypełnij ankietę

Prowadzisz e-biznes? Weź udział w tej części badania - nie musisz mieć wdrożonych płatności odroczonych w swoim sklepie. Ankieta jest anonimowa, a jej wypełnienie trwa tylko kilka minut. Dzięki niej możemy przygotować rzetelną analizę rynku BNPL, dlatego potrzebna nam Twoja opinia. Link do ankiety tutaj.

Wyniki ankiety pomogą nam w dalszej pracy i staną się źródłem wiedzy dla rynku na temat korzyści z wdrożenia BNPL. Publikacja raportu  „Koszyk Roku 2022” już niedługo - spodziewaj się jej już w II połowie kwietnia.