Oferowane przez nas usługi płatnicze opierają się na zaufaniu. Jako klienci korzystacie z nich, bo ufacie, że z naszą pomocą szybko i wygodnie dokonacie płatności. Tak samo my zakładamy, że gdy opłacimy Wasze zakupy, to w ustalonym czasie zwrócicie nam należność. Co się dzieje jednak, gdy tak się nie stanie i nie otrzymamy płatności na czas?

W Twisto każdego dnia dbamy o to, aby nasi klienci mieli jak najlepsze doświadczenia z naszym produktem. Staramy się więc wciąż go ulepszać. Cenimy zaufanie, jakim obdarzają nas klienci i chcemy oferować im przyjazne rozwiązania, które będą odpowiadać na ich potrzeby.

Wiemy, że czasami trudno pamiętać o wszystkich opłatach, dlatego aby nasz klient nie zapomniał o zbliżającym się terminie płatności rachunku lub zamówienia, wysyłamy mu przypomnienia SMS-em i e-mailem. W ten sposób zawsze informujemy z wyprzedzeniem, kiedy i jak należy dokonać płatności.

Warto rozmawiać o problemach

Są jednak różne sytuacje. Może się zdarzyć, że powinie się nam noga, pojawią się nieplanowane większe wydatki lub choroba i będzie nam trudno dopiąć domowy budżet i opłacić wszystkie należności. Co w takiej sytuacji? Najlepsze, co wtedy można zrobić, to skontaktować się z nami. Wspólnie możemy wypracować rozwiązanie, które zadowoli każdą ze stron. Ważna jest Twoja postawa i chęci wyjścia z trudnej sytuacji. Dlatego, aby dojść do porozumienia, niezbędna jest Twoja dobra wola i przedstawienie nam realnych propozycji spłacenia zadłużenia.

Wbrew pozorom, najmniej rozsądną rzeczą, jaką można zrobić, jest ignorowanie problemu i unikanie kontaktu z nami. Nie dzwoniąc, ani nie odpowiadając na maile czy SMS-y, blokujesz sobie możliwość rozwiązania trudnej sytuacji polubownie i uniknięcia dodatkowych opłat.

Pamiętaj, jeśli widzisz, że Twoja sytuacja finansowa staje się coraz cięższa, sprawdź swoje wydatki. Dodatkowo nie zaciągaj kolejnych rat i pożyczek. Ogranicz niepotrzebne zakupy. W przeciwnym wypadku najprawdopodobniej wpadniesz w pętle zadłużenia.

Co się dzieje, gdy nie zapłacisz na czas?

Jeśli nie odnotujemy Twojej płatności na naszym koncie w ustalonym czasie, staje się ona wierzytelnością, czyli długiem. Tym samym trafia do naszego działu windykacji i zarządzania długami. Ponownie postaramy się skontaktować z Tobą dostępnymi kanałami i uzgodnić dalszy sposób postępowania. Jednak od tego momentu, zgodnie z prawem, będziemy również zmuszeni naliczyć odsetki karne za zwłokę. Dlatego najlepiej nie dopuszczać do tego, aby sytuacja zaszła tak daleko i skontaktować się z nami wcześniej. W ten sposób unikniesz niepotrzebnego wzrostu zadłużenia.

Gdy nie odbierasz telefonów i nie regulujesz należności

Jeśli nie dojdziemy do porozumienia, ponieważ nie skontaktujesz się z nami i nie uregulujesz należności, przekazujemy ją do zewnętrznej windykacji. Może się ona odbywać na różne sposoby, w zależności od kwoty i charakteru roszczenia. Po pierwsze może to być egzekucja należności wykonywana przez jedną z firm windykacyjnych, z którą współpracujemy. A po drugie, Twoja sprawa może zostać skierowana do sądu. W każdym razie Twój dług nadal będzie rósł, aż będziemy zmuszeni zgłosić Cię do Krajowego Rejestru Długów. Co to dla Ciebie może oznaczać? Stajesz się niegodny zaufania dla banków, operatorów telekomunikacyjnych, dostawców energii. W związku z tym możesz mieć problem z uzyskaniem kredytu, zakupów na raty, czy skorzystania z usług telekomunikacyjnych.

Mając na uwadze powyższe, chcielibyśmy uniknąć takiej sytuacji i dojść do porozumienia na długo przed tym, zanim dług zacznie niepotrzebnie wzrastać. Rozmawiając z nami i mówiąc o problemach z wyprzedzeniem, łatwiej będzie nam wypracować wspólnie rozwiązanie. Dokładamy wszelkich starań, aby należności w ogóle nie stawały się przeterminowane. Jeśli jednak już do tego dojdzie, będziemy prowadzić niezbędne działania, które są przewidziane w prawie, aby skutecznie odzyskać dług.