Koniec roku skłania do refleksji. Jaki był 2022 rok dla Twisto? Przede wszystkim był to czas zmian i kolejnych nowych pomysłów, ale też funkcjonowania w cieniu wojny w Ukrainie i wysokiej inflacji. To wszystko miało wpływ na nasze działania i wiele nas nauczyło. Przejdźmy przez to miesiąc po miesiącu.

Początek roku: nowy produkt

Po szczycie pandemii i zniesieniu części restrykcji wydawało się, że 2022 r. będzie czasem zmian na lepsze. Dla nas nowy rok zaczął się wyśmienicie. Zostaliśmy nominowani w kategorii “Fintech 2021” przez  Fundację Invest Cuffs.

Dodatkowo z początkiem lutego w Czechach wprowadziliśmy zupełnie nową funkcję dostępną dla wszystkich klientów - nie tylko tych, którzy mają naszą aplikację. Mowa o Podziel na 3 w e-sklepie. Jako pierwsi z usługi mogli skorzystać klienci jednej z największych księgarni Knihy Dobrovský. Robiąc większe zakupy, mogli je podzielić na 3 raty za 0 zł, bez konieczności rejestracji i zakładania konta.

Cały czas intensywnie pracowaliśmy nad tym, aby z Podziel na 3 bezpośrednio w e-sklepie mogli korzystać również polscy klienci, a także aby jak najszybciej rozszerzyć dostępność tej usługi w innych sklepach.

Razem możemy więcej!

Niestety, spokojny początek roku nie trwał długo. 24 lutego Rosja zaatakowała niepodległą Ukrainę. Blisko nas rozgrywał się dramat milionów ludzi, często naszych bliskich. Wszyscy zdaliśmy sobie sprawę, że łącząc siły, możemy zdziałać więcej niż w pojedynkę. Chcieliśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc narodowi ukraińskiemu. Dlatego postanowiliśmy, że za każdą transakcję wykonaną Twisto przekażemy 20 gr na zbiórkę dla Ukrainy prowadzoną przez Polską Akcję Humanitarną, a w Czechach 1 CZK na program pomocy humanitarnej SOS Ukraine. Wspólnie udało nam się przekazać łącznie ponad 250 tys. zł!

Marzec przyniósł wiadomość, która pokrzepiła nasze serca. Otrzymaliśmy MasterCard Awards za największy skok w transakcjach mobilnych. To dla nas ogromne wyróżnienie i najlepsze podziękowanie za naszą codzienną pracę nad upowszechnieniem płatności online.

Kwiecień i maj - Koszyk Roku i kampania wiosenna

Pod koniec kwietnia ukazała się czwarta edycja raportu Koszyk Roku 2022. To badanie organizowane przez Twisto przy pomocy agencji Edisonda. Partnerami raportu są Mastercard i Tpay. Jest to największe badanie jakości sklepów internetowych. W tej edycji raportu sprawdziliśmy, jak procesy rejestracji, płatności i zakupu produktów są obsługiwane przez mobilne wersje serwisów.

Analiza ponad stu e-commerców pod kątem przeszło stu kryteriów pokazała, że najbardziej przyjazne sklepy w Polsce to: Martes Sport, Black Red White i Media Expert. W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się sklepy z wielu sektorów, jednak prym w najlepszych rozwiązaniach dla klienta wiodą branże: elektroniczna, fashion i wyposażenia domu.

Koniec kwietnia to także start naszej kampanii wiosennej, której hasło to “Wiosna nie zaczeka, Twisto tak!”. Z Twisto za zakupy w wybranych sklepach klienci mogli zapłacić w ciągu 60 dni, za darmo! Kampania trwała do końca maja i była dobrą okazją do odświeżenia swojego looku na wiosnę. Udział w niej wzięły znane i cenione przez klientów marki jak: Duka, Hebe, Venezia, Unisono, Andżela, Ochnik, Intymna, Risk made in Warsaw, C&A.

Ciesz się latem, Twisto zajmie się wydatkami

W czerwcu rozpoczęliśmy naszą letnią kampanię, w której pokazywaliśmy, jak Twisto może pomóc w spędzaniu wakacji. Płatności do 45 dni później w kraju i za granicą, dzielenie większych rachunków na 3 raty 0% czy oszczędności na kursie wymiany (30 zł na każde 1 000 zł) - to główne bonusy wskazywane w kampanii. Pokazywaliśmy, że aplikacja Twisto jest idealnym partnerem na wakacje. Dzięki niej mamy wydatki pod kontrolą i możemy w pełni cieszyć się urlopem.

Cały czas pracowaliśmy także nad rozszerzeniem listy naszych partnerów. I pod koniec czerwca mogliśmy ogłosić, że Twisto nawiązało współpracę z kolejnym operatorem płatności – Tpay. Dzięki tej współpracy klienci mogą robić zakupy z wykorzystaniem metody kup teraz, zapłać później w kolejnych e-sklepach związanych z Tpay.

Lipiec: kolejna nagroda dla Twisto i Podziel na 3 w Selsey.pl

Wakacje zaczęły się dla nas znakomicie. Praca nad rozwojem naszego produktu została doceniona. Zajęliśmy trzecie miejsce w kategorii “Płatność Roku” w konkursie Złota Korona, w którym co roku nagradzane są najlepsze produkty finansowe.

Dodatkowo, w lipcu również wreszcie mogliśmy ogłosić start usługi Podziel na 3 bezpośrednio w e-sklepie na polskim rynku. Jako pierwsi mogli z niej skorzystać klienci Selsey.pl. Od tego momentu robiąc zakupy w Selsey.pl i wybierając Twisto Podziel na 3, większe zakupy mogli podzielić na 3 części za 0 zł i to bez konieczności rejestracji.

Twisto kończy 9 lat i wchodzi do Biedronki

W sierpniu stuknęło nam 9 lat. W tym czasie Twisto stało się rozpoznawalnym fintechem, który działa w Czechach i Polsce. Dziś Twisto to firma zatrudniająca 150 osób w Pradze i Warszawie. Z naszych usług korzysta ponad milion klientów i jesteśmy dostępni w kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych. A to jeszcze nie koniec…🙂

Także w sierpniu Twisto zostało wdrożone w e-sklepie największego supermarketu w Polsce - czyli Biedronce. Lepszego prezentu urodzinowego nie mogliśmy sobie wymarzyć. Tym samym klienci Biedronka Home mogą teraz odroczyć płatność za zamówienie do 30 dni, bez opłat i rejestracji.

Wrzesień-październik, czyli czas do szkoły

Końcówka wakacji to start naszej kampanii Back to school. Chcieliśmy przekonać klientów, aby za zakupy płacić tak, jak lubisz z Twisto! Zdajemy sobie sprawę, że zakup wyprawki może bardzo obciążyć domowy budżet. Pokazywaliśmy, że z Twisto nie trzeba płacić wszystkiego naraz. Wystarczy pobrać naszą aplikację i zapłacić tylko 10% rachunku - a resztę w trakcie roku szkolnego. Promowaliśmy również płatności odroczone, które są dostępne bez rejestracji. Robiąc zakupy szkolne u naszych partnerów (Factcool, Gandalf, Martes Sport, Hit Obuwie, Pani Swojego Czasu, Strefa Kursów), klienci mogli skorzystać ze specjalnych zniżek i zapłacić za zakupy do 30 dni później.

Koniec października to decyzja o zmianie planów taryfowych Twisto. Od 1 stycznia w 2023 r. klienci mogą wybrać jeden z trzech planów - Start, Online lub Space. Wprowadziliśmy również zmiany w cenniku taryfowym. Od stycznia 2023 r. miesięczna opłata za plan Twisto Space wynosi 19,99 zł, Twisto Online - 9,99 zł, natomiast plan Twisto Start jest bezpłatny. Zmiany są podyktowane aktualną sytuacją ekonomiczną na świecie i wysoką inflacją, która ma wpływ również na firmy, w tym Twisto.

Listopad: płatności Twisto dostępne na Ceneo

W listopadzie płatności odroczone Twisto zostały wdrożone w marketplace Ceneo.pl. Dzięki temu klienci za pomocą opcji „Kup teraz”, mogą nabyć towar bezpośrednio z Ceneo, a wybierając Twisto spośród metod płatności, zapłacić za niego dopiero za 30 dni, bez żadnych opłat.

Czas podsumowań

Koniec roku to również czas podsumowań. Z pewnością dla wszystkich był on trudny pod wieloma względami. Jednak patrzymy w przyszłość z optymizmem. Mamy nadzieję, że będziemy mogli nadal oferować Wam produkty dopasowane do Waszych potrzeb. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzacie każdego dnia i za to, że tak licznie korzystacie z Twisto. Wierzymy, że nowy rok przyniesie nam wszystkim potrzebną dawkę optymizmu i nowe pomysły na jeszcze lepsze wykorzystanie Twisto.